Sinop Üniversitesinin TÜBİTAK takviyesiyle başlattığı “Yenilenebilir Güç Kaynaklarının Öğretiminde Ahşap Oyuncak ve Robotik Atölyesi Projesi” ile ortaokul öğrencileri, yenilenebilir güç kaynaklarını uygulamalı olarak öğreniyor. Atölyelerde öğrenciler, güneş paneli ve rüzgar türbini üretimi üzere çalışmalarda maharet kazanıyor.
UYGULAMALI EĞİTİMLER BAŞLADI
Sinop Üniversitesi tarafından başlatılan projede, öğrencilere yenilenebilir güç kaynakları ahşap oyuncaklar üzerinden öğretiliyor. Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi atölyelerinde düzenlenen uygulamalı eğitimler kapsamında öğrencilere güneş paneli ve rüzgar türbini imali öğretiliyor.
11 Kasım’da başlayan ve 10 gün sürecek olan proje, Sinop merkezindeki üç ortaokuldan seçilen 24 öğrenciyi kapsıyor.
AMAÇ FARKINDALIK OLUŞTURMAK
Sinop Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü ve proje koordinatörü Doç. Dr. Tuğra Karademir Coşkun, yenilenebilir gücün dünyanın geleceği için kıymet taşıyan bir husus olduğuna dikkat çekerek, projenin hedeflerinden birinin bu alanda farkındalık oluşturmak olduğunu vurguladı.
Coşkun, “Bu projeyle öğrencilerimize yenilenebilir güç kaynaklarını tanıtıp uygulamalı olarak gösteriyoruz. Ahşap oyuncaklarla, sürdürülebilir malzemeler kullanarak öğrencilere pratik bir tecrübe sunuyoruz,” dedi.
EVDE KULLANABİLECEKLERİ BİLGİLER AKTARILIYOR
Öğrencilere, küçük çaplı güneş panelleri ve rüzgar türbinleri yaparak meskende güç üretimi konusunda bilgiler veriliyor.
Coşkun, “Çocuklara yenilenebilir gücün yalnızca büyük şirketler yahut hükümetler tarafından uygulanabilir olmadığını, ferdi olarak sürdürülebilirliğe katkı sağlayabileceklerini anlatıyoruz,” diye belirtti.
YENİLENEBİLİR GÜÇ KAYNAKLARINA İLGİ ARTIYOR
Projeye katılan 7. sınıf öğrencisi Buğra Altay, rüzgar ve güneş gücünün üretimi hakkında pratik bilgiler edindiğini belirterek, “Rüzgar türbinlerinin iç yapısını öğrendim. Yenilenebilir güç kaynakları, geleceğimiz için büyük bir değer taşıyor,” dedi.