Mehmet Cengiz’in yaptığı tünel 6 yılda deforme oldu, tamirine milyonlar harcanacak

Ilgaz Dağı’na AKP iktidarında yapılan tünel 6 yılda deforme oldu.  Muhalefetin “5’li Çete” olarak nitelendirdiği müteahhitler ortasında yer alan Cengiz İnşaat tarafından 2016 yılında bitirilen tünelin tamiri için yeni ihale açıldı.

Aldığı kamu ihaleleriyle yakından tanınan Mehmet Cengiz’in sahibi olduğu Cengiz İnşaat’ın yaptığı tünelde meydana gelen deformasyonun giderilmesi için 153 milyon 795 bin 675 TL yaklaşık maliyet hesaplandı.

Tüneldeki deformasyonun giderilmesi için açılan ihale, can ve mal güvenliğinin sağlanması açısından acilen yapılması gereken hallerde yahut evvelden öngörülemeyen olayların ortaya çıkması durumunda uygulanan 21b Pazarlık yordamıyla düzenlendi.

29 Kasım 2022 günü Ankara’da gerçekleştirilen ihaleye 5 firma davet edildi. Tam ismi, “Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tünelinin Türlü Kısımlarındaki Deformasyonların Tamiri İşi” olan ihale özel olarak davet edilen HGG İnşaat’a 143 milyon 14 bin 727 liraya verildi.

“ILGAZ DAĞINI DİZE GETİREN TÜNEL”

“Ilgaz Dağı’nı dize getiren tünel” olarak lanse edilen tünel, 26 Aralık 2016’da AKP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın görüntü konferans iştirakiyle hizmete açılmıştı. Periyodun Başbakanı Binali Yıldırım, merasimde yaptığı konuşmada, tüneli “Geleceğimizin sembolü” olarak nitelendirmişti.

 

 

‘Köpek balığı’ ağzı biçiminde projelendirildiği açıklanan tünel, biri 5 bin 370 metre oburu 5 bin 391 metrelik iki tüpten oluşuyor.

CENGİZ İNŞAAT İHALEYİ YÜZDE 43 KIRIMLA ALMIŞTI AMA…

Başbakan Binali Yıldırım, merasimde yaptığı konuşmada dikkat cazibeli bir bilgi daha verdi. Projenin maliyetinin  700 milyon lirayı aştığını kaydetti.

Oysa Kamu İhale Kurumu kayıtlarına nazaran, Cengiz İnşaat, Ilgaz Tüneli için 16 Mayıs 2012 günü yapılan ihaleyi 219 milyon 147 bin TL teklifle almıştı.

AKP iktidarı 10 yıl evvel düzenlediği bu ihaleyi, son yıllarda büyük ihalelerde yaptığı üzere 21b Pazarlık tarzıyla, yani özel davetle değil, açık tarzda yapmıştı. Bu sayede tam 39 firma ihaleye ilgi gösterdi.

Ancak ihaledeki çarpıcı ayrıntı da bölümdekilerin dikkatlerinden kaçmadı. Karayolları Genel Müdürlüğü uzmanları yaklaşık maliyeti 387 milyon 591 bin 611 TL olarak hesaplamıştı. Cengiz İnşaat ise tam yüzde 43 kırımla 219.1 milyon TL teklif vererek tüm rakiplerini geride bırakmıştı. Maliyetin, daha sonra Başbakan Yıldırım’ın açıkladığı 700 milyon TL’ye nasıl çıktığı merak konusu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir